Project category: Ideas & Design

Dita fanshop

Benodigdheden:

  • Costumized kledinglijn.
  • Studio.
  • Strijkbout incl. plank

Voor Dita International verzorgde LFBI de fotografie van diverse producten uit de Dita fanshop. Samen met de opdrachtgever is er voor gekozen om de kleding, caps en sweaters op modellen te fotograferen. De urban lifestyle wordt door deze ‘gedragen-look’ op subtiele wijze zichtbaar in de productfotografie.

De losse producten vind je online bij Dita

One step ahead

Benodigdheden:

  • 1 x logo.
  • 1 x korte uitleg
  • 1 x vertrouwen.
  • 4 x bakwagen voor transport

Wat ervaar je als je sportschoenen wilt kopen? Dita International wil in verschillende sportzaken de beleving van schoenen passen verbeteren, wij ontwikkelen 20 ronde comfortabele banken in stijl. En omdat het vaak wachten is tot de verkoper met de schoenen in de juiste maat terug komt, hebben we de social buttons toegevoegd.

3FM Serious Request

Benodigdheden:

  • 1 brievenbus, om mee te beginnen.
  • Liters goed multimediaal vermogen.
  • 3 DJ’s zonder voedsel.
  • Verschillende enthousiaste gemeentes.

3FM Serious Request hoeft weinig introductie. Er zijn maar weinig events waarbij je zowel producerend als creatief  je ei kwijt kunt. Dat ideeën overal ontstaan is een feit.  Het effect niet. We vinden het nog steeds opmerkelijk dat we in een bouwmarkt met een brievenbus in onze handen stonden en dachten, zou dit iets zijn?

Wat moet je nu nog zeggen over deze actie die inmiddels ruim 12 miljoen Nederlanders bereikt via radio, televisie en internet? Niets. Behalve het feit dat wij super trots zijn dat wij vanaf de allereerste editie dit mooie project mogen produceren en met liefde brievenbussen zagen in plexiglas.

groot, groter grootst

Benodigdheden:

  • 1 kratje bier. (praat net effe wat makkelijker)
  • 2 flinke scheuten festival ervaring.
  • 1 kilootje belevingsvermogen gemixt met festivalgevoel.
  • 1 doorgekookte opdrachtgever

Letterlijk een upgrade. Een krat van 17 meter hoog en 25 meter breed. Compleet met panorama-dek en drank uitgifte.

Voor Brand Bier lanceerden wij deze activatie op Pinkpop ter introductie van de nieuwe huisstijl. Bezoekers hebben bovenop het krat een prachtig uitzicht over het Pinkpop terrein en kunnen beneden op het aangeklede terras genieten van de verschillende Brand bieren.

Groeten uit landgraaf

Benodigdheden:

  • 20 Borden en 4 iPads.
  • 1 Mespuntje eenvoud.
  • 4 Lekkere promonita’s
  • 1 Krat (naar eigen recept).

 

Als je dan toch een groot Brand Krat op een festival neerzet, dan kan je niet anders dan er gebruik van maken. Het idee is simpel. Selfies op bijzondere locaties zijn populair. Gewapend met 20 borden en 4 iPads leggen we bezoekers op de digitale plaat vast. Social media is uitermate geschikt voor verspreiding en om de beleving te verlengen.

Even wuiven misschien?

Benodigdheden:

  • 1 ouwe koningin met zoon
  • 2 flinke lepels stressbestendigheid en ervaring
  • 370 kilo glasplaten van 2 cm dik.
  • 8 vierkante meter Dam.

Hoe stoer is dat, wanneer je voor NOS Actueel een studio mag plaatsen op de Dam tijdens de abdicatie plechtigheid. Terwijl heel Nederland met een krijtje z’n stukkie vrijmarkt aftekent, ontwikkelen wij een studio op 29 meter afstand van het Paleis op de Dam.

Een uniek moment waarbij we met verschillende mind-sets hebben nagedacht over merkbeleving en zichtbaarheid voor de NOS zonder dat dit de aandacht zou trekken. Een marathonuitzending met een wereldwijd bereik.

Even wuiven misschien?

 

 

 

Noordpool FM

Benodigdheden:

  • 1x online conversatie met 3FM DJ Michiel Veenstra.
  • 3 stuks radiomakers, van het pure soort.
  • 1 flinke scheut ongezouten lef en moed.
  • En een ruime kilo doorzettingsvermogen. (mag altijd ietsje meer zijn)

Goed idee, gaan we niet doen! Dat was ook onze eerste gedachte ;-)

Wat begon als een grappige online conversatie over hooikoorts en een bloeiende vijg eindigde op de Noordpool. Een multimediaal avontuur waarbij de aandacht niet in waarde uit te drukken is. Natuurlijk zijn we zo trots als een aap met zeven lullen. De allereerste live radio uitzending vanaf de geografische Noordpool!!!  Maar dat was niet onze missie.

Hoe maak je jongeren bewust van de klimaatveranderingen? Moeilijk onderwerp, moeilijke doelgroep.

Met een bereik van 3.2 miljoen heeft 11% van de jongeren daadwerkelijk z’n gedrag aangepast naar aanleiding van Noordpool.FM.

Next stop: Zuidpool.FM?

YouTube